Denne bog udfolder og diskuterer literacybegrebet i forhold til elever i literacyvanskeligheder. Hvad vil det sige at være i literacyvanskeligheder? Er det det samme som at være i læse- og skrivevanskeligheder? Hvad er det særlige ved begrebet literacyvanskeligheder? Bogen giver et bud på dette, og peger på, hvordan et fokus på literacyvanskeligheder kan bidrage til en literacydidaktik til gavn for alle elever - også elever i egentlige literacyvanskeligheder (herunder også ordblindhed/dysleksi).
"En god bog med inspiration til egen praksis i ALLE fag. Superrelevante artikler. Og det er altid dejligt med konkrete cases.
Bogen anbefales til lærerbiblioteket, og især til de faglige vejledere og læsevejlederen".
"En god og vigtig bog, der bygger på aktuel forskning. Det er positivt, at bogen har mange anbefalinger til praksis og ligeledes indeholder en række cases. Bogen er velskrevet og kombinerer på bedste måde teori og praksis. Gode figurer og opsætninger er også en del af bogen."