Forventningerne og kravene til læreres professionalisme er stigende – ikke kun hvad angår den enkelte lærer, men i høj grad også hvad angår teamsamarbejde og andre former for professionelle fællesskaber (PLF). Spørgsmålet er, hvordan dette kan gribes an på den mest effektive måde. Hvordan kan man udvikle sig professionelt som lærer og deltage i et frugtbart samarbejde med sine kolleger med det hovedformål at forbedre sin undervisning og øge elevernes læringsudbytte? Et muligt svar herpå ligger i skolebaserede professionelle læringsfællesskaber.
Ideen om professionelle læringsfællesskaber er ved at blive udbredt i mange uddannelsessystemer rundt omkring i verden. Denne bog giver den første danske introduktion hertil og et bud på, hvordan professionelle læringsfællesskaber kan bidrage til den daglige undervisningsudvikling.
Bogen er med sine perspektiver og diskussioner om et af skolens væsentlige forhold relevant for enhver, der vil udfordres og inspireres til at arbejde professionelt omkring planlægning, gennemførelse og evaluering af undervisning.
Læs hele anmeldelsen fra "Folkeskolen"
Rigtig spændende læsning der kan inspirere og hjælpe til udviklingen af lærer- og elevkompetencer.