Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Denne bog præsenterer en række konkrete ideer, værktøjer og anvisninger til, hvordan læreren i praksis kan strukturere den gode time. Værktøjerne og metoderne er funderet i den nyeste forskning og kan anvendes i alle fag og på alle klassetrin. Det er ikke tanken, at bogens ideer og værktøjer skal bruges slavisk, men læreren tilbydes inspiration og konkrete redskaber som udgangspunkt til at udvikle egen praksis.
Hvad er en god time? En god time har den ønskede effekt i forhold til elevernes læringsudbytte. Her er der forskningsmæssigt belæg for, at måden, læreren strukturerer og organiserer timen på, har afgørende betydning. Der er i bogen fokus på læreren og de redskaber til planlægning, målsætning og vurdering for læring, han eller hun kan anvende for at opnå en god struktur og organisering og derved øge kvaliteten i undervisningen.
Bogen kan læses i sin helhed fra start til slut, eller den kan bruges som en opslagsbog. Den er et bidrag til lærere og lærerstuderende, som søger viden om og konkrete værktøjer til, hvordan den gode time kan organiseres og struktureres.
Se uddrag af bogen
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Lene Skovbo Heckmann har arbejdet som lærer i flere år. I dag er hun selvstændig udviklingskonsulent i Danmark og Norge, hvor hun hovedsagelig laver større procesforløb på skoler og i kommuner.
Bogen er meget letlæselig, men kan også bruges som opslagsværk. En bog, der kan anbefales til undervisere men også til de lærerstuderende. Man skal tænke på, at det især i begyndelsen vil tage lang tid at implementere de forskellige værktøjer, men tiden er givet godt ud, da bogen kan danne grundlag for at man får den gode time med eleverne. Flot arbejde, som jeg glæder mig til at bruge i min undervisning.
Som nyuddannet finder jeg meget brugbart i denne bog, som er lige til at gå til ... Den gode time er let at gå til. Den er skrevet i et let forståeligt sprog og med indlevelse. Det gør at den er hurtig at læse - jeg læste den i en mellemtime. I en travl hverdag er det dejligt med sådanne bøger - bare engang imellem.
God brugsbog for lærerstuderende, nyuddannede lærere eller lærere, som gerne vil have redskaber til at optimere gennemførelsen af en undervisningstime (…) Meget fin bog med mange gode tips til gennemførelse af 'den gode time'. Oplagt anskaffelse til skolernes samling af pædagogisk litteratur til inspiration for nyuddannede lærere eller lærere, som vil lave om på strukturer. Kan også læses af interesserede udenfor skolen.
I bogen gennemgås konkrete forslag til, hvordan en undervisningstime kan tilrettelægges - lige fra klokken ringer, til timen er slut. Det er gode, solide forslag (…) Bogen kan således hjælpe lærerne med i det frirum, de stadig har til at skabe deres egen undervisning, at skabe læringsforløb, som passer til deres elever, deres læringssyn, temperament og engagement. Jo, jeg kan anbefale denne lille bog til inspiration og refleksion over den enkelte lærers praksis og over forholdet mellem evidensbaseret forskning og læring.
Den gode time er en overskuelig bog, som fint kan anvendes på læreruddannelsen, ligesom lærere, der forbereder deres undervisning med fokus på aktiviteter, her kan få hjælp til at målrette deres undervisning ud fra Fælles Mål, som vi nu engang er forpligtet på. (…) Bogen rummer mange konkrete idéer og anvisninger til, hvordan læreren i praksis kan strukturere den gode time.