Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Hvad skal eleverne lære i skolen, og hvordan kan vi vide, om de lærer det? Disse spørgsmål er centrale i en effektiv planlægning og vurdering.
Bogen Effektiv planlægning og vurdering - læring med mål og kriterier i skolen er en praktisk og inspirerende introduktion til systematiske redskaber til planlægning, læring og vurdering. Forfatteren viser, hvordan lærere kan bruge kompetencemål og kriterier til at fremme læring i klasseværelset, og hvordan eleverne kan vise deres faglige forståelse på forskellige måder.
Bogen gør brug af begreber som "baglæns planlægning" og "vurderingsrubrics", og den viser, hvordan planlægning og vurdering hænger sammen med dybdelæring og udvikling af faglig forståelse i klasseværelset.
Effektiv planlægning og vurdering - læring med mål og kriterier i skolen er målrettet lærere, skoleledere, pædagogiske konsulenter og lærerstuderende.
På bogens tilhørende hjemmeside, www.dafolo.dk/vurdering, finder du blandt andet nogle af bogens redskaber til download og brug i egen vurderingspraksis.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Henning Fjørtoft er postdoc i skoleudvikling og forsker blandt andet i vurdering i klasseværelset og uddannelse af lærere. Han har tidligere bidraget til bogen Læringsmål og taksonomiske redskaber (2015), ligesom han er forfatter til bogen Norskdidaktikk (2014)
'Effektiv planlægning og vurdering handler om evaluering i skolen - ikke, hvad der kommer ind eller ud, men netop værktøjer til at arbejde med vurderingen af undervisningens kvalitet. I bogen gennemgås kompetencebegrebet med fokus på viden, færdigheder og forståelse, og samspillet mellem disse tre begreber er væsentlig information. Generelt er bogen godt argumenterende for de initiativer, der også peges på, og den er af høj kvalitet både fagligt og teoretisk. Jeg har ikke tidligere set et så godt materiale på området'. - Docent Preben Olund Kirkegaard
'Bogen er teoretisk velfunderet og veldokumenteret. Arbejdet med bogen giver en god ballast til arbejdet med mål, planlægning og vurdering i grundskolen, hvilket gør bogen til et godt pædagogisk værktøj for både undervisere og kommende undervisere.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Hvad skal eleverne lære i skolen, og hvordan kan vi vide, om de lærer det? Disse spørgsmål er centrale i en effektiv planlægning og vurdering.
Bogen Effektiv planlægning og vurdering - læring med mål og kriterier i skolen er en praktisk og inspirerende introduktion til systematiske redskaber til planlægning, læring og vurdering. Forfatteren viser, hvordan lærere kan bruge kompetencemål og kriterier til at fremme læring i klasseværelset, og hvordan eleverne kan vise deres faglige forståelse på forskellige måder.
Bogen gør brug af begreber som "baglæns planlægning" og "vurderingsrubrics", og den viser, hvordan planlægning og vurdering hænger sammen med dybdelæring og udvikling af faglig forståelse i klasseværelset.
Effektiv planlægning og vurdering - læring med mål og kriterier i skolen er målrettet lærere, skoleledere, pædagogiske konsulenter og lærerstuderende.
På bogens tilhørende hjemmeside, www.dafolo.dk/vurdering, finder du blandt andet nogle af bogens redskaber til download og brug i egen vurderingspraksis.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Henning Fjørtoft er postdoc i skoleudvikling og forsker blandt andet i vurdering i klasseværelset og uddannelse af lærere. Han har tidligere bidraget til bogen Læringsmål og taksonomiske redskaber (2015), ligesom han er forfatter til bogen Norskdidaktikk (2014)
'Effektiv planlægning og vurdering handler om evaluering i skolen - ikke, hvad der kommer ind eller ud, men netop værktøjer til at arbejde med vurderingen af undervisningens kvalitet. I bogen gennemgås kompetencebegrebet med fokus på viden, færdigheder og forståelse, og samspillet mellem disse tre begreber er væsentlig information. Generelt er bogen godt argumenterende for de initiativer, der også peges på, og den er af høj kvalitet både fagligt og teoretisk. Jeg har ikke tidligere set et så godt materiale på området'. - Docent Preben Olund Kirkegaard
'Bogen er teoretisk velfunderet og veldokumenteret. Arbejdet med bogen giver en god ballast til arbejdet med mål, planlægning og vurdering i grundskolen, hvilket gør bogen til et godt pædagogisk værktøj for både undervisere og kommende undervisere.' - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7160-695-9
ISBN: 9788771606959
Udgave måned/år: 02/17
Vælg type
Bøger om samme emne