Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Inklusion handler om, at alle børn - uanset forudsætninger - får oplevelsen af at være en del af fællesskabet. Inklusion kan lykkes ved hjælp af små, velovervejede ændringer i den pædagogiske dagligdag. Denne bog fortæller om situationer fra hverdagen i danske vuggestuer, børnehaver og dagplejer, hvor pædagogikken har fået den lille drejning, som har gjort en afgørende forskel. Bogen handler blandt andet om inklusion af børn, der skaber uro og konflikter, børn med fysiske handicap, børn i sproglige vanskeligheder og børn, der på anden måde udfordrer de voksne i den almindelige pædagogiske praksis.
Se mere på bogens hjemmeside www.dafolo.dk/inklusion, hvor du også kan downloade skemaer og redskaber fra bogen til brug i egen praksis.
"Dejligt med en bog, hvor både eksempler og teori giver mening for en dagplejer! Når jeg læser bogens fortællinger, kommer jeg til at tænke nærmere over, hvad det egentlig er, jeg gør hver dag sammen med børnene." (Birgitte Boisen, dagplejer)
"Bogen er særdeles anvendelig, letlæselig og fyldt med genkendelige praktiske eksempler, vi alle kan læne os op af. Bogen udmærker sig ved at være opdelt på en måde, så den kan læses i afsnit, man går i dybden med. Slutter af med en "værktøjskasse" med konkrete redskaber, der kan hjælpe os til en udvikling af egen praksis, som er forudsætningen for, at inklusion lykkes." (Susanne Kristensen, daginstitutionsleder).
Ud fra helt konkrete situationer og med illustrative cases fra dagpleje, vuggestuer og børnehaver, anskueliggør forfatterne, hvordan man konkret ser barnet på en anderledes måde og således "opdager", hvordan barnet kan få sin egen rolle i fællesskabet ved ikke som en automatreaktion at se barnet som et problem, der er en hindring for normalforløbet og -aktiviteter (...) En meget letlæst bog (...) et fantastisk redskab for den pædagogiske konsulent, der ofte skal være "hjælper" i den konkrete pædagogiske praksis (...) En lille bog med gode råd og konkrete anvisninger på, hvordan man som pædagog eller dagplejer kan arbejde med en inkluderende praksis."
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter
Bo Clausen er konsulent i Holbæk Kommunes Børne- og Ungesekretariat. Karen Sørensen er udviklingskonsulent for dagtilbud og skoler i Udviklingsnetværket PPR i Ringsted Kommune.
Serien: Læring i dagtilbud
Læring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-årsområdet. Serien "Læring i dagtilbud" sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring og dermed styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære.
Nogle centrale temaer i serien er læring gennem relationer, nærvær, fælles opmærksomhed og kommunikation, forholdet mellem leg, udvikling og læring samt motivation, engagement og refleksion som forudsætning for læring. Andre emner, der vil blive berørt, er: Gode læringsmiljøer, læringsstile, dokumentation og evaluering af læringsaktiviteter samt betingelser for børns læring og udvikling.
Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Inklusion handler om, at alle børn - uanset forudsætninger - får oplevelsen af at være en del af fællesskabet. Inklusion kan lykkes ved hjælp af små, velovervejede ændringer i den pædagogiske dagligdag. Denne bog fortæller om situationer fra hverdagen i danske vuggestuer, børnehaver og dagplejer, hvor pædagogikken har fået den lille drejning, som har gjort en afgørende forskel. Bogen handler blandt andet om inklusion af børn, der skaber uro og konflikter, børn med fysiske handicap, børn i sproglige vanskeligheder og børn, der på anden måde udfordrer de voksne i den almindelige pædagogiske praksis.
Se mere på bogens hjemmeside www.dafolo.dk/inklusion, hvor du også kan downloade skemaer og redskaber fra bogen til brug i egen praksis.
"Dejligt med en bog, hvor både eksempler og teori giver mening for en dagplejer! Når jeg læser bogens fortællinger, kommer jeg til at tænke nærmere over, hvad det egentlig er, jeg gør hver dag sammen med børnene." (Birgitte Boisen, dagplejer)
"Bogen er særdeles anvendelig, letlæselig og fyldt med genkendelige praktiske eksempler, vi alle kan læne os op af. Bogen udmærker sig ved at være opdelt på en måde, så den kan læses i afsnit, man går i dybden med. Slutter af med en "værktøjskasse" med konkrete redskaber, der kan hjælpe os til en udvikling af egen praksis, som er forudsætningen for, at inklusion lykkes." (Susanne Kristensen, daginstitutionsleder).
Ud fra helt konkrete situationer og med illustrative cases fra dagpleje, vuggestuer og børnehaver, anskueliggør forfatterne, hvordan man konkret ser barnet på en anderledes måde og således "opdager", hvordan barnet kan få sin egen rolle i fællesskabet ved ikke som en automatreaktion at se barnet som et problem, der er en hindring for normalforløbet og -aktiviteter (...) En meget letlæst bog (...) et fantastisk redskab for den pædagogiske konsulent, der ofte skal være "hjælper" i den konkrete pædagogiske praksis (...) En lille bog med gode råd og konkrete anvisninger på, hvordan man som pædagog eller dagplejer kan arbejde med en inkluderende praksis."
Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter
Bo Clausen er konsulent i Holbæk Kommunes Børne- og Ungesekretariat. Karen Sørensen er udviklingskonsulent for dagtilbud og skoler i Udviklingsnetværket PPR i Ringsted Kommune.
Serien: Læring i dagtilbud
Læring er for alvor kommet på dagsordenen i den pædagogiske praksis på 0-6-årsområdet. Serien "Læring i dagtilbud" sætter fokus på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge gode betingelser for børns udvikling og læring og dermed styrke og lægge grunden for børnenes nysgerrighed og glæde ved at lære.
Nogle centrale temaer i serien er læring gennem relationer, nærvær, fælles opmærksomhed og kommunikation, forholdet mellem leg, udvikling og læring samt motivation, engagement og refleksion som forudsætning for læring. Andre emner, der vil blive berørt, er: Gode læringsmiljøer, læringsstile, dokumentation og evaluering af læringsaktiviteter samt betingelser for børns læring og udvikling.
Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med.
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7160-446-7
ISBN: 9788771604467
Udgave måned/år: 01/12
Vælg type
Bøger om samme emne