Børn træder ind i et sprogmiljø fra det øjeblik, de fødes, og de er fra begyndelsen afhængige af at møde voksne, forældre og andre familiemedlemmer, som inddrager dem i sproglige samspil. Al læring og ikke mindst sprogtilegnelse afhænger af gode, trygge relationer mellem voksne og børn. I denne bog fremlægges forskningsbaseret viden om det, vi ved støtter og fremmer børns sprogtilegnelse i dagtilbud. I et dagtilbud kan børn have særdeles forskellige erfaringer med sprog, og behovet for sproglig støtte og stimulering varierer meget. Bogens tematiske omdrejningspunkt er derfor spørgsmålet: Hvordan stimuleres sprogtilegnelsen hos alle børn?
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Liv Gjems er uddannet pædagog, cand.pæd. og dr.polit. og er professor i pædagogik på University College of South-East Norway.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Liv Gjems er uddannet pædagog, cand.pæd. og dr.polit. og er professor i pædagogik på University College of South-East Norway.
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7698
ISBN: 9788771605501
Udgave måned/år: 10/17
Vælg type
Bøger om samme emne