Lærer under designprocesser

– digital fabrikation og designprocesser i FabLab E-bog
Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: E-Bog
Forfatter(e): Hanne Voldborg Andersen, Cissel Ene Bundgaard Bech, Mads Bo-Kristensen, Peter Dahl, Kia Skovbo Ehlers, Johannes Fibiger, Simon Vibe Grevsen, Steen Lembcke (red.), Jette Hundahl Mikkelsen, Claus Skjøtt Nicolaisen, Michal Pilgaard, Charlotte Agerby Schultz (red.), Ole Kjær Thomasen, Anders Juul Thorup og Kristian Toft
kr. 208,00
ekskl. moms
kr. 260,00
inkl. moms

Denne bog er en e-bog
Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.

Hvordan tilrettelægger vi som undervisere et læringsmiljø, hvor konstruktion med digitale teknologier sættes i spil, så eleverne bevæger sig fra at være passive konsumenter af teknologi til at kunne anvende den kreativt, kritisk og problemløsende? Og hvordan gør vi det, samtidig med at vi gennemfører en undervisning, der har fokus på opnåelse af faglige mål? Det gives der konkrete eksempler på i antologien Lærer under designprocesser.

Forfatterne har arbejdet med FabLab@SCHOOLdk-projektet enten som lærere, FabLab-ledere, konsulenter, koordinatorer, skoleledere eller undervisere ved læreruddannelsen. I kapitlerne sætter de ord på, hvad de har lært af forløbet, de giver deres overvejelser over betydningen af designtilgangen i undervisning videre, og som læser kommer man derved helt tæt på underviserrollen i et læringsmiljø præget af design og teknologi.

Bogen består af tre dele:

1. Designprocessen i undervisningen

2. Teknologi og læringsmiljøer i skolen

3. Kulturforandringer i skolen og på professionsuddannelserne


Sådan skriver anmelderne:
Kristian Nøhr Jensen, Folkeskolen.dk

Bidragyderne har formået at skabe et helstøbt koncept, hvor de forskellige indlæg er afstemt og bygger oven på hinanden. (…) Jeg kan varmt anbefale bogen, hvis du ønsker at arbejde med at stilladsere designprocesser, hvor den lærende er i centrum. 


Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen

Lektørudtalelse, Dansk bibliotekscenter

Det er en interessant udgivelse for undervisere, som ønsker at udfordre deres undervisningspraksis. Skolen er i evig forandring og udvikling, hvilket denne udgivelse er et tydeligt eksempel på. 




Varenr.: 7234-075-3
ISBN: 9788772340753
Udgave måned/år: 03/20
Vælg type

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?