AKT-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling

Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: Bog
Sidetal: 224
Forfatter(e): Kurt Andersen, Lene Bjerring Bagger, Hanne Østergaard Bertelsen, Dan Bendix Christensen, Niels Egelund, Rikke Klejs Jensen, Lisbeth Lenchler-Hübertz, Jette Vibeche Madsen, Bjarne Nielsen, Henrik Schmidt og Heidi Honig Spring
kr. 239,20
ekskl. moms
kr. 299,00
inkl. moms

AKT-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling giver et aktuelt overblik over det væsentligste indhold af AKT-arbejdsområdet. Efter en indledende introduktion til skolens aktuelle situation og AKT-arbejdets baggrund, indhold og hensigtsmæssige struktur tilbyder antologien et inspirerende indblik i AKT-arbejdet i praksis på en række centrale områder.

Med dette udgangspunkt præsenteres læseren for den nyeste viden inden for faget og for konkrete redskaber til at håndtere AKT-arbejdet, for eksempel i forbindelse med klasseledelse, klasseproblematikker, sociale kompetencer hos elever, de stille elever, forældresamarbejdet, tidlig identifikation af problemer og forventninger til AKT-vejlederens kompetencer.

Antologien er skrevet til AKT-vejledere, AKT-konsulenter, klasselærere, skoleledere, psykologer, der samarbejder med PPR, lærerstuderende og andre med interesse for specialpædagogik i et inkluderende perspektiv.

Sådan skriver anmelderne:
Kai Pedersen, AKTBladet

Et pletskud. En absolut nødvendig bog hvis du arbejder indenfor AKT-feltet på din skole. Bogen er en skatkiste med inspiration til AKT-vejlederens daglige arbejde på skolen.

Lektørudtalelse, Dansk Bibliotekscenter

Bogen kan give læseren et solidt, systemteoretisk fundament, og den kan samtidig - i kraft af en omfattende indholdsfortegnelse - fungere som en håndbog (...) Bogen giver et godt overblik over et noget spraglet område inden for folkeskolelovens virksomhed.

Varenr.: 7182
ISBN: 9788772816111
Udgave måned/år: 08/11

Bøger om samme emne

Vi er sociale - er du?