Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Specialundervisningselever har typisk været betragtet fra et meget individcentreret perspektiv, som en gruppe elever, der var noget galt med, og som derfor skulle have et anderledes tilbud – helst uden for den almindelige klasse. Der er imidlertid sket et frugtbart skift i retning af, at eleverne skal betragtes i en relationel kontekst. Det har vist sig, at det læringsmiljø, eleverne indgår i, har stor betydning for elevernes udbytte af skolen. Denne publikation ser på, hvad læringsmiljøet betyder for den specialpædagogiske indsats.
Bogen er en del af serien Det ved vi om.
Der er en interessant gennemgang af specialundervisningens historie og en vejledning i, hvordan LP-modellen kan bruges i specialundervisningen. Dette afsnit vil helt sikkert interessere mange, også politikere, i en tid, hvor stadig flere elever henvises til specialundervisning. (…) Bogen er på 47 sider og er let læst. Den kan anbefales, for eksempel til fælles drøftelse i lærerteams eller ved pædagogiske arrangementer.
Hæfterne kan varmt anbefales til alle skoler og er et must-have de steder, hvor man allerede arbejder med LP-modellen.