Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Lærings- og adfærdsproblemer kan ikke imødegås med én bestemt strategi, og det vil ikke vil være tilstrækkeligt at rette søgelyset mod det enkelte individ. For at finde ud af, hvad der kan være en hensigtsmæssig pædagogisk praksis i den enkelte klasse eller på den enkelte skole, er det derfor nødvendigt med gode analyser af de situationer, hvor et ringe læringsudbytte og/eller udfordrende adfærd opstår.
I denne bog præsenteres en forskningsbaseret pædagogisk analysemodel, hvis hovedformål er at etablere gode læringsmiljøer i skolerne, hvor der skal være hensigtsmæssige betingelser for både skolefaglig og social læring hos eleverne. En væsentlig del af denne hovedmålsætning er at bidrage til, at skolerne og lærerne udvikler kompetence i at forebygge og reducere lærings- og adfærdsproblematikker.
Bogen er en del af serien Det ved vi om.
Modellen og teorierne giver en god struktur, som er nem at overføre til egen eller lærerteamets praksis (…) Lettilgængelig, relevant og forskningsbaseret udgivelse. Bogen introducerer en pædagogisk analysemodel til etablering af gode læringsmiljøer i skolen.