Ledelse i Morgen Nr. 2. Oktober 2019 . 23. årgang. Tema: Led
Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: Bog
Sidetal: 18
Forfatter(e): Søs Rask Andreasen, Nanna Paarup, Kim Martin Nielsen, Michael Dassa, Andy Hargreaves, Michael O'connor, Henrik Dresbøll, Peter Andersen og Andreas Rasch-Christensen
kr. 102,00
ekskl. moms
kr. 127,50
inkl. moms
Dette er et e-tidsskrift. Når du køber e-tidsskriftet, bliver e-tidsskriftet leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-tidsskriftet er DRM-beskyttet, og det bliver derfor låst til én bruger og kan ikke videresendes til andre.
Dette nummer af tidsskriftet indeholder følgende artikler:
Din betydning for det gode og meningsfulde teamsamarbejde
Af Søs Rask Andresen og Nanna Paarup
Som leder er du helt afgørende for, om teamsamarbejdet fungerer godt. Denne artikel giver dig lejlighed til at reflektere over din ledelse og den indvirkning, den har på samarbejdet på din arbejdsplads. Artiklen beskriver erfaringer med det gode teamsamarbejde, så du kan afklare, hvad du skal fortsætte med, og hvor du med fordel kan ændre din praksis. Alt sammen med det formål at opnå et mere meningsfuldt og effektivt teamsamarbejde.
En læringskultur med kollektivt growth mindset
Af Kim Martin Nielsen og Michael Dassa
Hvordan kan skoleledelsen skabe en kultur blandt sine medarbejdere, således at de får større lyst og vilje til at indgå i de læringsmuligheder, der ligger i hverdagen? Denne artikel giver et praksisorienteret bud på, hvorfor et kollektivt growth mindset bør være fundamentet for en lærings- og feedbackkultur, og ser nærmere på, hvilke faktorer i fællesskabet ledere, vejledere og ressourcepersoner skal være særligt opmærksomme på.
Fortale for kollaborativ professionalisme: Fra professionelt samarbejde til kollaborativ professionalisme
Af Andy Hargreaves og Michael T. O’Connor
I dette uddrag af bogen Kollaborativ professionalisme får du et aktuelt indspark til yderligere at kvalificere de teamsamarbejdsprocesser, der blev igangsat på danske skoler med introduktionen af professionelle læringsfællesskaber. Det sker gennem kollaborativ professionalisme, som markerer tredje bølge inden for professionelle læringsfællesskaber, og hvor fokus er på at samarbejde med eleverne og ikke kun for eleverne til et perspektiv.
Få det til at ske – adfærdsledelse og implementering: opfattelse
Af Henrik Dresbøll
Denne artikel er den anden i en serie på fire artikler, der handler om adfærdsledelse og implementering af dette. Hvor den første artikel så på, hvordan implementeringstiltag kan optimeres gennem fokus på den menneskelige opmærksomhed, ser denne artikel nærmere på, hvordan vi former meninger og holdninger gennem vores opfattelse af, hvordan verden er indrettet.
Anmeldelse af Relationel kapacitet
Af Peter Andersen
Dette nummer af tidsskriftet indeholder følgende artikler:
Din betydning for det gode og meningsfulde teamsamarbejde
Af Søs Rask Andresen og Nanna Paarup
Som leder er du helt afgørende for, om teamsamarbejdet fungerer godt. Denne artikel giver dig lejlighed til at reflektere over din ledelse og den indvirkning, den har på samarbejdet på din arbejdsplads. Artiklen beskriver erfaringer med det gode teamsamarbejde, så du kan afklare, hvad du skal fortsætte med, og hvor du med fordel kan ændre din praksis. Alt sammen med det formål at opnå et mere meningsfuldt og effektivt teamsamarbejde.
En læringskultur med kollektivt growth mindset
Af Kim Martin Nielsen og Michael Dassa
Hvordan kan skoleledelsen skabe en kultur blandt sine medarbejdere, således at de får større lyst og vilje til at indgå i de læringsmuligheder, der ligger i hverdagen? Denne artikel giver et praksisorienteret bud på, hvorfor et kollektivt growth mindset bør være fundamentet for en lærings- og feedbackkultur, og ser nærmere på, hvilke faktorer i fællesskabet ledere, vejledere og ressourcepersoner skal være særligt opmærksomme på.
Fortale for kollaborativ professionalisme: Fra professionelt samarbejde til kollaborativ professionalisme
Af Andy Hargreaves og Michael T. O’Connor
I dette uddrag af bogen Kollaborativ professionalisme får du et aktuelt indspark til yderligere at kvalificere de teamsamarbejdsprocesser, der blev igangsat på danske skoler med introduktionen af professionelle læringsfællesskaber. Det sker gennem kollaborativ professionalisme, som markerer tredje bølge inden for professionelle læringsfællesskaber, og hvor fokus er på at samarbejde med eleverne og ikke kun for eleverne til et perspektiv.
Få det til at ske – adfærdsledelse og implementering: opfattelse
Af Henrik Dresbøll
Denne artikel er den anden i en serie på fire artikler, der handler om adfærdsledelse og implementering af dette. Hvor den første artikel så på, hvordan implementeringstiltag kan optimeres gennem fokus på den menneskelige opmærksomhed, ser denne artikel nærmere på, hvordan vi former meninger og holdninger gennem vores opfattelse af, hvordan verden er indrettet.
Anmeldelse af Relationel kapacitet
Af Peter Andersen
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7234-004-3
ISBN: 9788772340043
Udgave måned/år: 10/19
Bøger om samme emne