Nye design for undervisning
Kundernes anmeldelser
(0 anmeldelser)
Format: Bog
Sidetal: 160
Forfatter(e): Anne-Mette Nortvig (red.), Astrid Hestbech (red.), Ove Christensen, Rene B. Christiansen, Peter Gundersen, Karsten Gynther, Mikala Hansbøl, Anne Kristine Petersen og Lea Tilde Rosenlund
kr. 235,00
ekskl. moms
kr. 293,75
inkl. moms
En MOOC (udtales [mu:k]) er et kursus, som afvikles online, som er åbent, og som giver fri adgang til mange deltagere. MOOCs har hidtil været mest udbredte i USA, men i dag udbyder flere og flere offentlige uddannelsesinstitutioner og private aktører i Danmark undervisning via MOOCs.
Begrundelserne for at benytte MOOCs kan være mange: Det kan være, at man som studerende har behov for fleksible læringsforhold både med hensyn til geografiske forhold og tid, at man som uddannelsesinstitution ønsker at tiltrække flere studerende og opnå større synlighed, eller at man som underviser ser det som en mulighed for at udvikle undervisningen.
Nye design for undervisning og uddannelse - MOOCs beskriver og analyserer nogle af de udfordringer og potentialer, der opstår, når undervisning foregår via en MOOC, og bogen undersøger, hvorledes MOOC-undervisningen placerer sig i forhold til det aktuelle uddannelsesbillede.
Bogens målgruppe er studerende, undervisere og forskere samt ledere og udviklere, som enten allerede har eller ønsker at få viden om emnet evt. med henblik på at igangsætte MOOC-aktiviteter, men den kan læses af alle med interesse for MOOCs og online uddannelse. Bogen har det mål at kunne bidrage til, at mennesker i uddannelsesinstitutioner får baggrundsviden til både at kunne undervise i MOOCs og til at udvikle nye undervisningsformer og -design.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Anne-Mette Nortvig (red.) er ansat som adjunkt på Aalborg Universitet i København og samtidig som lektor ved University College Sjælland i Center for Skole og Læring i Roskilde. Begge steder arbejder hun med forskning og undervisning i uddannelse, undervisning, didaktisk design og informations- og kommunikationsteknologi. Anne-Mette Nortvig er ph.d. i IKT og Læring og har publiceret en række artikler og bidrag til bøger inden for dette felt.
Astrid Hestbech (red.) uddannet Cand. Comm. fra RUC og folkeskolelærer fra Holbæk Seminarium. Er ansat som lektor i Center for Pædagogik i University College Sjælland. Astrid Hestbech forsker i digitale læringsressourcer og digitale design i dagtilbud, skole og videregående uddannelser og arbejder med udviklingsprojekter, efter-videreuddannelse og undervisning på pædagoguddannelsen.
Begrundelserne for at benytte MOOCs kan være mange: Det kan være, at man som studerende har behov for fleksible læringsforhold både med hensyn til geografiske forhold og tid, at man som uddannelsesinstitution ønsker at tiltrække flere studerende og opnå større synlighed, eller at man som underviser ser det som en mulighed for at udvikle undervisningen.
Nye design for undervisning og uddannelse - MOOCs beskriver og analyserer nogle af de udfordringer og potentialer, der opstår, når undervisning foregår via en MOOC, og bogen undersøger, hvorledes MOOC-undervisningen placerer sig i forhold til det aktuelle uddannelsesbillede.
Bogens målgruppe er studerende, undervisere og forskere samt ledere og udviklere, som enten allerede har eller ønsker at få viden om emnet evt. med henblik på at igangsætte MOOC-aktiviteter, men den kan læses af alle med interesse for MOOCs og online uddannelse. Bogen har det mål at kunne bidrage til, at mennesker i uddannelsesinstitutioner får baggrundsviden til både at kunne undervise i MOOCs og til at udvikle nye undervisningsformer og -design.
Se indholdsfortegnelse og forord til bogen
Anne-Mette Nortvig (red.) er ansat som adjunkt på Aalborg Universitet i København og samtidig som lektor ved University College Sjælland i Center for Skole og Læring i Roskilde. Begge steder arbejder hun med forskning og undervisning i uddannelse, undervisning, didaktisk design og informations- og kommunikationsteknologi. Anne-Mette Nortvig er ph.d. i IKT og Læring og har publiceret en række artikler og bidrag til bøger inden for dette felt.
Astrid Hestbech (red.) uddannet Cand. Comm. fra RUC og folkeskolelærer fra Holbæk Seminarium. Er ansat som lektor i Center for Pædagogik i University College Sjælland. Astrid Hestbech forsker i digitale læringsressourcer og digitale design i dagtilbud, skole og videregående uddannelser og arbejder med udviklingsprojekter, efter-videreuddannelse og undervisning på pædagoguddannelsen.
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7608
ISBN: 9788771603316
Udgave måned/år: 10/16
Vælg type
Bøger om samme emne