Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
I denne bog deler forfatterne deres erfaringer omkring arbejdet med relations- og ressourceorienterende pædagogik. De præsenterer teorier kædet sammen med mange praktiske eksempler, der illustrerer pædagogikkens anvendelighed og med teorien som dokumentation.
I en tid, hvor omsorgen og opdragelsen af børn og unge også er lagt i hænderne på de nære professionelle, må lærere og pædagoger påtage sig både undervisning, omsorg og opdragelse. Hvis denne komplicerede opgave skal lykkes, er teamsamarbejde en nødvendighed.
Blandt de mange nødvendige kompetencer er relationskompetencen den måske allervigtigste. Rum og tid til relationen - i et ressourceorienteret perspektiv - handler om, hvordan teamet bevidst kan arbejde med at skabe udviklingsstøttende relationer til eleverne, forældrene og kollegaerne. Det kræver både bevidsthed om sig selv som redskab og sensitivitet i forhold til de mennesker, man skal samarbejde med.
"...Bogen er meget overskuelig og hurtigt læst, alligevel når den at komme langt omkring.... Bogen er relevant for alle lærere, og ingen læsere vil kunne lægge den fra sig uden at have fået noget at tænke over i forhold til egen praksis."