Lige nu sparer du 15% på bogen - rabatten fratrækkes i indkøbskurven
Din stemme er for dig som skoleleder det vigtigste redskab til at influere og lede forandringer. Men research viser, at skolelederes stemme langt fra er så indflydelsesrig, som den kan og skal være. I for mange tilfælde bruger lederen sin stemme til at instruere i stedet for at lede gennem samarbejde. Uden en velformuleret, stærk og tillidsfuld stemme kan man ikke forvente, at skolen gør fremskridt. Ved at lede med en stærk stemme kan lederen se, at undervisningsledelse ikke kun er et ledelsesansvar, men et ansvar for alle på hele skolen.
Denne bog giver dog som skoleleder redskaber til at udvikle en stærk stemme ved hjælp af 'lyt-lær-led'-modellen, hvis kerne er, at det er vigtigt at fortsat lytte (til alle i skolefællesskabet: elever, lærere, forældre) og lære (af det, du hører og observerer omkring) og herudfra lede med fokus på de skolefællesskabets bedste.
Bogen er skrevet af tidligere skoleleder og lærer Russel J. Quaglia, der er stifter af centrene The Quaglia Institute for Student Aspirations og Teacher Voice and Aspirations International Center.
Skolelederforeningens medlemmer får 15 % rabat på bogserien.
Ved køb af en fysisk bog i serien får medlemmer bogen med gratis som e-bog. Kontakt forlag@dafolo.dk for at få e-bogen tilsendt.
Serien Ledelse ligetil sætter igennem en række praksisrettede udgivelser fokus på bedst muligt at klæde den praktiserende skole- og underviserleder på til at varetage den daglige ledelsesopgave og de problematikker og overvejelser, der måtte være i forlængelse af denne. Korte og konkrete, hurtigt læst og lette at implementere i en travl praksis. Serien udgives i samarbejde med Skolelederforeningen.
"Det er en meget positiv og engagerende udgivelse, som taler direkte til skolelederne, klæder dem fagligt på og viser veje ud af nogle af deres frustrationer fra hverdagen. Bogen er i lommeformat og på kun 88 sider, så det er en overkommelig læseopgave i en presset og travl hverdag, som det absolut er værd at give sig i kast med".
"Ud fra en række bedstemoderlige bonmoter får skolelederen enkle og omsættelige råd om at lytte til de mange stemmer i og omkring skolen og om at anvende dem tydeligt i sin stemme… Det er tankevækkende læsning. (...) I et fint perspektiverende forord peger skoleleder Torben Møller Nielsen på, at bogen harmonerer fint med Ledelseskommissionens anbefalinger, og at den i øvrigt er nem at bruge som afsæt for små, men væsentlige ændringer i hverdagen." - Læs hele anmeldelsen fra Folkeskolen