Når du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.
Hvordan etablerer og vedligeholder man som lærer gode relationer til sine elever? Hvad er synlig klasseledelse? Og hvordan kan tydelige regler og rutiner være med til at fremme motivation og autonomi hos eleverne?
Relationsorienteret klasseledelse er en teoretisk funderet håndbog, der præsenterer en række grundlæggende greb og praktiske metoder til, hvordan der kan arbejdes med udviklingen af et godt fagligt og socialt læringsmiljø på alle trin i grundskolen.
På baggrund af den nyeste forskning og undersøgelser på området og relevante eksempler fra forfatternes egen praksis belyses centrale emner som:
- Positiv kommunikation
- Etablering af regler og rutiner
- Motivation
- Skole/hjem-samarbejde
- Organisering af læringsrummet
- Håndtering af problemadfærd
Dafolo gør det igen - kommer med en rigtig brugbar bog til både den kommende lærer og den praktiserende lærer. (...) Jeg har et stort håb om, at netop denne bog vil blive brugt i læreruddannelsen, på lærerværelserne, eller derhjemme til stor gavn for en selv, men også for eleverne.
Det er en god og inspirerende værktøjskasse fyldt med gode værktøjer til klasseledelse.