Tema: Forbedringsarbejde
Artiklerne i Paideia nummer 15 omhandler, hvorfor og hvordan vi kan arbejde med at udvikle og forbedre dagtilbud, uden det bliver til tidsbegrænsede projekter. En tilgang, der er til gavn for såvel børn som ansatte i den enkelte daginstitution.
I dette nummer af Paideia kan du læse følgende artikler:
- En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø. Af Line Skov Hansen
- Kultur for læring i Hedmark. Af Lars Arild Myhr
- Fernissa eller förändring? – kunskapstransformering genom ett utvecklingsprojekt för förskolor och skolor. Af Maria Ferlin og Elisabeth Persson
- En ny vej at gå for udsatte unge i USA – en model for Danmark? Af Karen Bjerg Petersen og Frans Ørsted Andersen
- Ett besök i Japan. Af Richard Baldwin
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere.
Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) (Høgskolen i Hedmark), RCIW - Research and Capability in Inclusion and Welfare (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag.
Se www.paideia.no
Skriv den første anmeldelse.