Tema: Inkluderende pædagogik
I dette temanummer behandles blandt andet udfordringer og muligheder ved inkluderende pædagogik, specialundervisningens begrænsninger samt pædagogiske opmærksomhedspunkter i forbindelse med socialt udsatte børn og unge.
I dette nummer af Paideia kan du læse følgende artikler:
- Forbedringsarbeid i barnehagen. Af Thomas Nordahl og Anne-Karin Sunnevåg
- Kva spesialundervisning handlar om. Af Peder Haug
- En ud af fem - kan det være rigtigt? Af Niels Egelund
- Hvad skal lærere og pædagoger vide om livet uden for skolen? Af Morten Ejrnæs
- I småstadens marginal. Berättelser om en skolas integrationsarbete i en socialt utsatt stadsdel. Af Ylva Odenbring, Johannes Lunneblad og Anette Hellman
Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere.
Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) (Høgskolen i Hedmark), RCIW - Research and Capability in Inclusion and Welfare (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag.
Se www.paideia.no
Skriv den første anmeldelse.