Marts-nummeret af Ledelse i morgen stiller skarpt på skoleledelse under de nye frihedsforsøg.
Du kan læse om:
- vigtigheden i finde en fornuftig balance mellem frihed og styring, og hvordan man som ledelse fortolker og forvalter denne balance opad, mod kommunen, og nedad, til medarbejderne
- hvordan regeringens frikommuneforsøg opleves fra et lærerperspektiv, og hvorfor skolens tre primære aktører – kommunalbestyrelse/forvaltning, skoleledelse og lærere – alle skal bringes i spil for at drive og udvikle skolen
- de første erfaringer med frihedsforsøgene i Esbjerg Kommune set fra kommunens tidligere Børn & Kultur-direktørs position
- hvordan ledelse i en frikommune kræver nye ledelsestilgange i forsøget på at forfine og forbedre den offentlige service.
Artikler i dette nummer:
Skolens frihed handler om at respektere og lytte til hinanden
Af Lars Qvortrup
Folkeskolen skal styres, så det gavner undervisningen
Af Regitze Flannov
Skoleledelse under ændrede frihedsgrader
Af Jørn Henriksen
Frikommuneforsøget øger behovet for ledelsesmæssige og organisatoriske mellemregninger
Af Anders Sandgaard
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7234-242-9
ISBN: 9788772342429
Udgave måned/år: 03/22
Bøger om samme emne