Denne bog handler om at styrke børns sprog og tidlige erfaringer med at lege med skriftsprog og er uundværlig for alle forældre og andre voksne, som ønsker at styrke og støtt e deres børns forudsætninger for læsning og skrivning på en legende og sjov måde.
Bogen er fyldt med praktiske ideer, gode eksempler og tips, der hjælper forældre til at give deres børn den bedst tænkelige start på læsning og dermed til at lykkes, når de begynder på deres skoleliv.
Bogen skaber læringsmuligheder i alle dagens rutiner som eksempelvis gåture, højtlæsning og indkøb.
Hvert kapitel i bogen introducerer en ny færdighed og beskriver forskellige strategier, man kan bruge for at hjælpe barnet med at udvikle den pågældende færdighed. Hvert kapitel afslutt es med en ”Prøv det!”-side med nyttige spørgsmål til at komme i gang. Når man har afprøvet strategierne sammen med barnet, kan man bladre hen til refl eksionsspørgsmålene i slutningen af kapitlet for at overveje, hvor godt strategierne virker.
Bogen henvender sig til forældre til børn i 2-7-årsalderen, men er nytt ig for alle, der arbejder med børn i denne aldersgruppe.
Omtale af bogen
'Læsning består af mange fl ere processer end ’bare’ at kende bogstaver og vide, hvilken lyd de repræsenterer. Denne bog er din praksisværktøjskasse til at understøtte barnets fascinerende læreprocesser gennem en række velafprøvede strategier. Bogen giver dig viden om tidlig sproglæring og indblik i, hvordan du bedst – og helt konkret praksisnært – understøtt er de udviklingsprocesser, barnet gennemløber. Sidst, men ikke mindst, er bogen fuld af inspiration til at arbejde med udfordrende samtaler, bøger, bogstaver og lyde på alle tænkelige måder. Bogen tager udgangspunkt i hverdagssituationer og aktiviteter, så børn og voksne får mange oplevelser og ny kompleks læring med i rygsækken hver eneste dag.' - Pia Thomsen, børnesprogforsker, ph.d.
'Er du på udkig efter viden om, hvordan du kan forberede dit barn på at træde ind i skriftens spændende univers? Så er bogen, du sidder med, lige noget for dig. Jeg er klar! er en fantastisk bog om sprog og om at lege og eksperimentere med sproget.' - Ulla Lahti, børnelogopæd, cand. mag.
'Her er ENDELIG en forældrerettet bog om, hvordan man som forældre kan inddrage hverdagens aktiviteter og rutiner med henblik på at fremme børnenes sproglige udvikling og herved øge børnenes forudsætninger for gode læse- og skrivefærdigheder.' - Susanne Stoltenborg, sprogvejleder
'Bogen er fyldt med viden i børnehøjde, hvor man fokuserer på en børnecentreret tilgang med fokus på de enkelte børns interesser. (...) Jeg kan ikke få armene ned, når jeg læser ’Jeg er klar’! Men jeg drømmer om og beder til, at læsning af denne bog får synlige politiske konsekvenser. Det haster, når vi ser på fremtidens børn og samfund.' – Birgitte Franck, tidligere formand for Audiologopædisk Forening
'Bogen er først og fremmest konkret, praksisnær og ligetil. Samtidig er den layoutet på en indbydende og overskuelig måde (...) Her er masser af gode ideer til at styrke de første forudsætninger for læsning og skrivning.' - Læsepædagogen
Bogen er fyldt med praktiske ideer, gode eksempler og tips, der hjælper forældre til at give deres børn den bedst tænkelige start på læsning og dermed til at lykkes, når de begynder på deres skoleliv.
Bogen skaber læringsmuligheder i alle dagens rutiner som eksempelvis gåture, højtlæsning og indkøb.
Hvert kapitel i bogen introducerer en ny færdighed og beskriver forskellige strategier, man kan bruge for at hjælpe barnet med at udvikle den pågældende færdighed. Hvert kapitel afslutt es med en ”Prøv det!”-side med nyttige spørgsmål til at komme i gang. Når man har afprøvet strategierne sammen med barnet, kan man bladre hen til refl eksionsspørgsmålene i slutningen af kapitlet for at overveje, hvor godt strategierne virker.
Bogen henvender sig til forældre til børn i 2-7-årsalderen, men er nytt ig for alle, der arbejder med børn i denne aldersgruppe.
Omtale af bogen
'Læsning består af mange fl ere processer end ’bare’ at kende bogstaver og vide, hvilken lyd de repræsenterer. Denne bog er din praksisværktøjskasse til at understøtte barnets fascinerende læreprocesser gennem en række velafprøvede strategier. Bogen giver dig viden om tidlig sproglæring og indblik i, hvordan du bedst – og helt konkret praksisnært – understøtt er de udviklingsprocesser, barnet gennemløber. Sidst, men ikke mindst, er bogen fuld af inspiration til at arbejde med udfordrende samtaler, bøger, bogstaver og lyde på alle tænkelige måder. Bogen tager udgangspunkt i hverdagssituationer og aktiviteter, så børn og voksne får mange oplevelser og ny kompleks læring med i rygsækken hver eneste dag.' - Pia Thomsen, børnesprogforsker, ph.d.
'Er du på udkig efter viden om, hvordan du kan forberede dit barn på at træde ind i skriftens spændende univers? Så er bogen, du sidder med, lige noget for dig. Jeg er klar! er en fantastisk bog om sprog og om at lege og eksperimentere med sproget.' - Ulla Lahti, børnelogopæd, cand. mag.
'Her er ENDELIG en forældrerettet bog om, hvordan man som forældre kan inddrage hverdagens aktiviteter og rutiner med henblik på at fremme børnenes sproglige udvikling og herved øge børnenes forudsætninger for gode læse- og skrivefærdigheder.' - Susanne Stoltenborg, sprogvejleder
'Bogen er fyldt med viden i børnehøjde, hvor man fokuserer på en børnecentreret tilgang med fokus på de enkelte børns interesser. (...) Jeg kan ikke få armene ned, når jeg læser ’Jeg er klar’! Men jeg drømmer om og beder til, at læsning af denne bog får synlige politiske konsekvenser. Det haster, når vi ser på fremtidens børn og samfund.' – Birgitte Franck, tidligere formand for Audiologopædisk Forening
'Bogen er først og fremmest konkret, praksisnær og ligetil. Samtidig er den layoutet på en indbydende og overskuelig måde (...) Her er masser af gode ideer til at styrke de første forudsætninger for læsning og skrivning.' - Læsepædagogen
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7778
ISBN: 9788771605815
Udgave måned/år: 01/18
Bøger om samme emne