I danske dagtilbud er det blevet en obligatorisk opgave at introducere børn til skrift, hvor det førhen kun har været anset som en sag for skolen. Det er veldokumenteret, at helt små børn bruger skrift som en del af deres leg og dagligdag. Derfor er det naturligt, at børnene lærer om skrift og udvikler sig som skrivere i dagtilbuddene.
Denne bog er praksisrettet og handler om, hvordan man som pædagogisk personale i vuggestue eller børnehave kan stille skarpt på de potentialer for læring, der ligger i børns interaktioner med skrift i dagtilbuddets hverdag. Bogen giver et teoretisk og praktisk fundament til at understøtte og facilitere børns uformelle og spontane skriftaktiviteter, så læringspotentialet i disse situationer udnyttes og optimeres. Desuden rummer den værktøjer og konkrete forslag til indretning af gode literacymiljøer, der er brugbare i arbejdet med børns tegnbrug.
Denne bog er praksisrettet og handler om, hvordan man som pædagogisk personale i vuggestue eller børnehave kan stille skarpt på de potentialer for læring, der ligger i børns interaktioner med skrift i dagtilbuddets hverdag. Bogen giver et teoretisk og praktisk fundament til at understøtte og facilitere børns uformelle og spontane skriftaktiviteter, så læringspotentialet i disse situationer udnyttes og optimeres. Desuden rummer den værktøjer og konkrete forslag til indretning af gode literacymiljøer, der er brugbare i arbejdet med børns tegnbrug.
Ingen anmeldelser endnu.
Skriv den første anmeldelse.
Skriv den første anmeldelse.
Varenr.: 7737
ISBN: 9788771605266
Udgave måned/år: 05/18
Vælg type
Bøger om samme emne